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Tuesday, 11 June 2013

The Ace 1200CR Street Special



Seen at the Dirt Quake, this Harton needed to be further investigated by Inazuma Café and this is the story. Krazy Horse Customs built the Ace 1200CR Street Special in co-operation with Ace Café London. According to the press, this should be the first model of a limited run of V-twins that Paul Beamish, CEO of Krazy Horse and Mark Wilsmore, Ace Café managing director, want to build to perpetuate in a modern way the original cafe racer style. Curios? Read the rest of this post! 

Vista al Dirt Quake, questa “Harton” doveva essere indagata ulteriormente dall’Inazuma Cafè e questa è la storia. L'Ace 1200CR Street Special è stata realizzata da Krazy Horse Customs in collaborazione con lAce Cafe di Londra. Secondo la stampa, questo dovrebbe essere il primo modello di una serie limitata di V-twin che Paul Beamish, CEO di Krazy Horse e Mark Wilsmore, manager dell’Ace Café, vogliono costruire per perpetuare in chiave moderna l'originale stile cafè racer. Vi ho incuriosito? Leggete il resto del post!



As it’s almost compulsory in this field, and already experimented elsewhere, a 1996 HD Vtwin 1200 cc has been mounted on a Norton featherbed-style twin loop chassis, made from high quality T45 steel and bronze welded before being nickel-plated. The frame has been created specifically for the Sportster engine. The latter has been tuned by Krazy Horse with gas-flowed heads and Wiseco forged pistons with slightly lumpier Andrews cams. The custom exhausts are stainless steel made, two-into-one-into-two pipes with low megaphones. 

Come è quasi obbligatorio in questo campo, e già sperimentato altrove, un motore HD 1200 cc del 1996 è stato montato su un telaio Norton featherbed replica, realizzato in acciaio T45 di alta qualità e saldato al brozo prima di essere nickelato. Il telaio è stato creato appositamente per il motore Sportster. Quest'ultimo è stato messo a punto da Krazy Horse con teste flussate e pistoni forgiati Wiseco con camme Andrews rinforzate. Gli scarichi custom sono realizzati in acciaio inox, due-in-uno-in-due con terminali bassi a megafono.



The bike is declared to weight approximately 175kg dry, which means more than 50 kg less than a stock HD Sporty. A short, but inteersting test drive has been performed by Motorcycle News where these pics are from and where you can find the entire article on this bike.

La moto ha un peso a secco dichiarato di circa 175 kg, il che significa oltre 50 kg meno di una HD Sporty di serie. Una breve, ma interessante prova della moto è stata eseguita da Motorcycle News da dove vengono le foto e dove si potete trovare l'intero articolo.


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